Минулої п’ятниці ВКонтакте представив оновлення: в меню з’явився розділ «Товари». Можливість продавати через соцмережу тепер є як у спільнот, так і у користувачів. Правда, в обох випадках поки тільки на десктопверсії сайту. Чи означає це, що ВКонтакте виводить себе, бізнеси і всіх користувачів на принципово новий рівень товарногрошової комунікації? Давайте спробуємо розібратися.
Як все влаштовано?
Принципово: «Товари» відображаються в призначеному для користувача меню. Знаходити пропозиції можна як через форму пошуку, так і через досить лаконічний каталог. У ньому представлено 13 категорій з однорівневими вложенностями. Крім того, доступна фільтрація за ціною, географії і продавцю (співтовариство або приватна особа). Доступно 3 види сортування: по новизні, зростанням або спаданням ціни.

Вконтакті = Marketplace?
Принцип виведення товарів за пошуковим запитом поки до кінця не формалізований. За інформацією представників соцмережі, користувач насамперед бачить оголошення, створені його друзями. Крім того, сьогодні в пошук потрапляють оголошення певної вибірки груп, підключили і заповнили розділ «Товари». Який саме, сказати важко. Можемо припустити, що синхронізація спільнот з єдиною базою товарів поки в процесі.

Нова ера?
З моменту появи у ВКонтакте текстовографічних блоків і аж до сьогоднішнього дня стимулювати продажу можна було тільки одним способомрекламою. Тобто звертати на себе увагу за допомогою банерів, вже пізнішез допомогою покупних постів і репостов у сторонніх спільнотах і, нарешті, платно збільшувати покази своїх новин у стрічці аудиторії. (Так, тут ми говоримо тільки про офіційні можливості просування, дохід від яких йде в касу ВКонтакте).

Сьогодні ВКонтакте вводить нові ролі. Кожен може стати не тільки покупцем, але і продавцем. Кожен може продавати без групи і нічого не розуміючи в SMM. Все це дає нам можливість припустити, що комерційні інтереси всередині соцмережі буде переслідувати значно більш широка аудиторія.

Яким же чином спільноти, які подключили «Товари», зможуть надалі конкурувати один з одним і як ВКонтакте монетизує свій маркетплейс?

У нас є кілька теорій з цього приводу.

Гіпотеза 1
Просування всередині єдиного каталогу через пріоритетні розміщення

Сьогодні на верхні позиції потрапляють товари, створені друзями користувача. На наш погляд, для користувача це і є той самий привілейований набір товарівадже їх продавці знайомі йому люди. Але цілком ймовірно, що ВКонтакте розбавить соціальну модель комерцією: запропонувати просуватися у верхньому блоці моделі аукціону або спецрозміщенняне через це проходили всі великі торговельні майданчики?

Гіпотеза 2
Внутрішній рейтинг товарів

Ще один варіант розвитку рекламних можливостейзапровадження внутрішнього рейтингу товарів всередині категорій.

На даний момент функція оплати товару поки не реалізована (зв’язок з продавцем відбувається через повідомлення), і основним параметром, що вказує на інтерес до картці, є кількість переглядів. Таким чином, ми можемо припустити поява конкурентної боротьби всередині категорій, заснованої на поведінкових (або грошових?) фактори.

До речі, зверніть увагу, що тепер кількість переглядів виводиться як сумарно, так і з деталізацією за поточним дня.

Вконтакті = Marketplace?
Гіпотеза 3
Просування через Wish List

Вже сьогодні сподобалися оголошення можна додавати в обране, зберігати в закладках, відправляти друзям, опублікувати на своїй сторінці або на сторінці керованого співтовариства. Наступним кроком у розвитку цього функціоналу цілком може стати поява соціальних списків бажань. Це як у великих інтернетмагазинах, тільки виставлене на загальний огляд.

Фантазувати про соціальної значущості такого блоку можна довго: наприклад, за допомогою вішлистів користувачі зможуть як би ненав’язливо допомогти друзям з вибором подарунка для себе або ж продемонструвати рівень своїх матеріальних пріоритетів.

Впевнені, що питання платного входу в вішлисти при їх появі вирішиться дуже просто.

Гіпотеза 4
Розвиток нових рекламних таргетингов

До появи нового пункту меню пряме взаємодія користувача з «Товарами» відбувалося лише при дотриманні певних умов:

група повинна була включити і використовувати цю функціональність;
користувач повинен був помітити «Товари» одним з двох способів:
а) зайти у групу,

б) побачити у своїй стрічці новин пост з прикріпленим товаром.

Сьогодні ВКонтакте втягує у свій маркетплейс кожного, запрошуючи до купівлі з особистої сторінки. Можна припустити, що, прогнозуючи більшу залученість користувачів в новий функціонал, соцмережа планує збирати великий масив даних для створення і налаштування нових таргетингов. Наприклад, таргетинг по перегляду нових товарів і категорій або ж таргетинг за раніше досконалим покупокв разі реалізації можливості оплати всередині блоку «Товари».

Гіпотеза 5
Боротьба за якість рублем

Якщо ви відкривали розділ з оголошеннями від приватних осіб, напевно певна частина пропозицій викликала у вас посмішку, а певнабажання развидеть побачене якомога швидше.

Так от, неодноразово заявляючи про свою боротьбу за якість рекламного контенту в новинній стрічці, ВКонтакте напевно скоро введе механізми для регулювання цього питання. Ризикнемо припустити, що інструменти з наведення порядку будуть знайомими: платні розміщення, проходять модерацію.

Підіб’ємо підсумок
1. «Товари» інтегрують в соцмережу ecommerceмоделі. Їх, як багато хто помітив, останній рік ВКонтакте розвиває стрімко, намагаючись скоротити свій розрив зі старшим братом.

2. Нововведення розставив нові ролі: тепер кожен може стати продавцем і покупцем.

3. «Товари» — це ще і дошка приватних оголошень. Таким чином «ВКонтакте» стає конкурентом усім відомого гіганта.

4. Спільноти, які використовували функціонал «Товарів», отримали великі переваги:

Тепер вони стануть доступні в загальному пошуку з єдиного каталогу. І через цей вихід товари спільнот отримують реальні рекламні контакти.
Товари можуть потрапити в обранесписок відкладених, намічених, бажанихяк завгодно назвіть, товарів.
Товари можуть потрапити до видачі по конкретному запиту користувача
Тому продавцям варто звернути увагу на слова, які вони вказують у заголовку та в описі товару і, звичайно, зображення.

Betaверсія «Товарів» показала, що привабливе превью збільшує шанси бути поміченим у конкретної пошукової вибірці. Навіть тут всім править контент.

Вконтакті = Marketplace?
Резюме
Використання «Товарів» дозволяє громадам відірватися від конкурентів, що представляють свій асортимент у вигляді фотоальбомів. Не кажучи вже про тих магазинах, які навмисно виключає соцмережі можливих каналів продажів.

Тому, якщо ви ще не розгортали асортимент у «Товари», саме час цим зайнятися. Тепер «Товари» — це єдине товарне простір, і користувачі будуть вирішувати власні споживчі завдання через цей розділ. А значить, це реальний шанс, що вони виберуть з безлічі саме ваш продукт.

НЕТ КОММЕНТАРИЕВ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ