У західному маркетинговому співтоваристві розгорається дискусія про те, наскільки розумно великим серйозним брендам використовувати вірусні тренди в своїх діджитал-кампаніях. Мова йде про стрімко з’являються (й так само швидко згасають) спалахи інтересу до чого завгодно («мемах»), буквально підривають Facebook та інші соціальні мережі. Спокуса вскочити на підніжку чужого поїзда велике для будь-якого маркетолога: можна практично безкоштовно отримати тисячі заходів на сайт, згадки в пресі, показати споживачам, що компанія знаходиться на одній хвилі з ними і пильно стежить за трендами. Однак найчастіше ці спроби виглядають недоречними і призводять до прямо протилежних результатів.
Пам’ятайте флешмоб за мотивами кліпу південно-корейського репера PSY на пісню Gangnam Style (перший в історії кліп, який набрав більше 1 мільярда переглядів на Youtube), в якому співробітники світових і російських компаній кинулися влаштовувати в офісі божевільні танці і викладати їх в інтернет? Безумовно, з’являлися чудові приклади, коли молоді і яскраві російські діджитал-агентства «відпалювали» і в результаті пожинали плоди у вигляді гарного піару «тусовці», у клієнтів і навіть на ТБ.

Але коли в гру вступали співробітники компаній «важких» секторів, наприклад банківського – це виглядало дивно і на межі пристойності. Ще гірше, коли модний мем, непогано відіграний в столиці, йшов в регіони – і хороша, здавалося б, затія впиралася в страхітливого якості зйомки і дореволюційний монтаж. У результаті автори ставали об’єктом насмішок з боку поточних і потенційних клієнтів (хороший приклад – ролик у стилі gangnam style від компанії «Матриця» з Йошкар-Оли). Такі тренди з’являються постійно, останній великий вірусний мем – гра Pokémon Go. Гра з’явилася на ряді ринків на початку липня і викликала миттєву популярність у всьому світі.
Як і у будь-якого яскравого вірусу, пік популярності гри припав на перший місяць. Максимальна кількість скачувань, близько 1,7 мільйонів, було зафіксовано 11 липня, на п’ятий день після запуску. Зараз вірус знаходиться в стадії згасання – гру скачують всього 171 тисяча осіб (дані на кінець вересня). Як тільки вірус став популярний, величезна кількість брендів у США спробували влаштуватися до цієї історії.
Аналітики компанії Socialbakers, що спеціалізується на зборі статистики сторінок брендів в основних соціальних медіа, порахували, скільки компаній і з яких індустрій робили пости в Facebook, Twitter і Instagram із згадкою Pokemon Go, і наскільки їм вдалося залучити користувачів в комунікацію з цієї теми. Мова йде про етапі зародження вірусного тренда – дані показані за липень.

Кількість постів брендів про гру Pokemon Go в США з 1 липня по 31 липня 2016 року. Всього в день публікувалося до 950 постів від брендів (на піку звістки про запуск гри – 14 липня). Далі кількість пішло на спад і до кінця липня становила 250 публікацій (даних за серпень поки немає). У Росії, незважаючи на те, що гра поки не запущена в нашій країні, тисячі людей також завантажили гру з допомогою американського аккаунта appstore. Кількість згадувань ігри, жартів і мемів на цю тему стало експоненціально зростати, і бренд-менеджери кинулися придумувати, як би використовувати тренд в своїх цілях.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here